„Praktyczne aspekty prowadzenia szpitalnych projektów poprawy jakości i bezpieczeństwa leczenia.”
WARSZTAT – 2 dni
11-12 marca 2025
STANDARDY AKREDYTACYJNE 2024
PJ2.2 Szpital realizuje projekty poprawy jakości.
Informacje Informacje
Szkolenie w Warszawie
Nawigacja
Opis szkolenia | Szkolenie będzie prowadzone jako studium przypadku w formie symulowanego projektu poprawy jakości. Projekt warsztatowy będzie zawierał: ustalenia celu, harmonogramu realizacji, poszukiwanie pomysłów na zmianę, cykle testowe, mierzenie rezultatów, wdrożenie zmiany na oddziale szpitalnym. Przekazana zostanie również wiedza teoretyczna na temat zasad prowadzenia projektów poprawy jakości i bezpieczeństwa leczenia. |
Cele | Przekazanie wiedzy i praktyczna nauka zasad prowadzenia projektów poprawy jakości. Uczestnik szkolenia po jego ukończeniu będzie przygotowany do skutecznego wprowadzania zmian zmierzających do poprawy jakości na oddziałach szpitalnych. |
Grupa docelowa | Specjaliści ds. jakości, specjaliści ds. zakażeń, specjaliści ds. szkoleń, pełnomocnicy praw pacjenta, kadra zarządzająca szpitalem. |
Wielkość grupy | 6 – 12 uczestników (w przypadku większej liczby chętnych maksimum 15 osób) |
Metody | Symulowane studium przypadku, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacje, dyskusje, scenki, testy. |
Certyfikat | Po zdaniu testu uczestnicy otrzymają certyfikat ukończenia szkolenia. |
Prowadzący | Leszek Denkiewicz |
Ramowy program Ramowy program
Nawigacja
Dzień 1 (7 godzin)
Wprowadzenie do prowadzenia projektów poprawy jakości w ochronie zdrowia |
|||
1. | Zasady prowadzenia projektów poprawy jakości:
|
wykład | 30 min. |
2. | Zasady prowadzenia analizy wskaźnikowej mającej na celu poprawę jakości a nie sprawozdawczość statystyczną:
|
wykład | 30 min |
3. | Zasady tworzenia i analizy wykresu liniowego w czasie jako głównego narzędzia do analizy wskaźnikowej i oceny rezultatu prowadzonych projektów poprawy jakości | ćwiczenia | 60 min |
4. | Podsumowanie | dyskusja | 30 min |
Diagnoza i planowanie działań projektowych |
|||
1. | Wprowadzenie | wykład | 30 min |
2. | Planowanie projektu:
|
ćwiczenia | 60 min |
3. | Diagnoza i analiza:
|
ćwiczenia | 60 min |
4. | Poprowadzenie warsztatu – co możemy zmienić aby osiągnąć poprawę:
|
ćwiczenia | 90 min |
5. | Podsumowanie | dyskusja | 30 min |
Dzień 2 (7 godzin)
Testowanie i mierzenie rezultatów |
|||
1. | Planowanie testowania i mierzenia rezultatów wprowadzanej zmiany zgodnie z metodologią poprawy jakości E.Deming’a (cykl PDCA: zaplanuj, wykonaj, sprawdź, zastosuj) | wykład | 15 min |
2. | Symulowane przeprowadzenie 3 cykli testowych:
|
ćwiczenia | 90 min |
3. | Podjęcie decyzji o wprowadzeniu zmiany, nowych zasad lub procedur:
|
ćwiczenia | 60 min |
4. | Podsumowanie | dyskusja | 30 min |
Wdrożenie zmiany w całej organizacji |
|||
1. | Zasady skutecznego wdrożenia zmiany w organizacji | wykład | 30 min |
2. | Opracowanie planu wdrożenia:
|
ćwiczenia | 60 min |
3. | Realizacja planu wdrożenia:
|
wykład | 15 min |
4. | Podsumowanie | dyskusja | 30 min |
Podsumowanie warsztatów i wręczenie certyfikatów |
Harmonogram szkoleń Harmonogram szkoleń
Nawigacja
TerminWarszawa, 11-12 marca 2025Jeśli chcieliby Państwo wziąć udział w warsztatach, w centrum Warszawy, prosimy o zgłoszenie zainteresowania wypełniając formularz na końcu strony, bądź poinformować nas telefonicznie: 665 285 300 lub mailem na adres biuro@nextmedica.pl |
CennikCENA PROMOCYJNA – rabat 200 zł/os. od ceny standardowej! |
Informacje organizacyjneAby wziąć udział w szkoleniu, organizowanym przez Next Medica Sp. z o.o, należy wypełnić Formularz znajdujący się na stronie i wysłać do organizatora. O przyjęciu na szkolenie decyduje kolejność zgłoszeń. Organizator zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia, jeżeli lista Uczestników w danym terminie szkolenia będzie już zamknięta lub w przypadku niezgłoszenia się minimalnej liczby 6 osób. Bezkosztowa rezygnacja z udziału w szkoleniu jest możliwa do 14 dni roboczych przed planowaną datą szkolenia, rezygnacja w terminie późniejszym wiąże się z obciążeniem uczestnika pełnymi kosztami udziału w szkoleniu; Po ustaleniu ostatecznej liczby uczestników Organizator prześle do osób, które zgłosiły chęć udziału w szkoleniu, za pośrednictwem poczty elektronicznej, potwierdzenie udziału wraz z podaniem miejsca szkolenia oraz dodatkowymi informacjami organizacyjnymi. |
Informacje o wykładowcy Informacje o wykładowcy
Nawigacja
Szkolenia w zakresie zarządzania projektami poprawy jakości i bezpieczeństwa leczenia
Leszek Denkiewicz
Autor „Patient Experience Design” metodologii monitorowania doświadczeń pacjentów. Organizator szkoleń i konferencji medycznych. Prowadzi szkolenia i
warsztaty z zakresu zarządzania projektami poprawy jakości leczenia. Ukończył kursy organizowane przez Institute for Healthcare Improvement, Cambridge, USA: „Leading Quality Improvement”, „Testing and Measuring Changes with PDSA Cycles”, „Responding to Adverse Events”, „Root Cause and Systems Analysis” i wiele innych. Pomysłodawca projektu „Dobre relacje z pacjentem”. Członek założyciel Stowarzyszenia Akademia
Komunikacji Medycznej. Współautor strategii „Dobre relacje z pacjentem”, koordynator portalu
edukacyjnego dla personelu medycznego „LeczBól.pl” Prezes firmy Next Medica.
Anonimowe opinie uczestników z wcześniejszych edycji warsztatów
- Bardzo praktyczne, konkretne podejście.
- Szkolenie pozwoliło mi na ugruntowanie wiedzy i wskazanie nowych możliwości wykorzystania jej w praktyce.
- Bardzo dobre były: bardzo dobry, przyjacielski kontakt z Prowadzącym, swobodna wymiana uwag i pomysłów, duże wsparcie Prowadzącego podczas rozwiązywania zadań, mieszany skład uczestników zapewniający różne punkty widzenia, formalne, uporządkowane podejście do projektu poprawy jakości. Przede wszystkim poleciłbym szkolenie swoim współpracownikom, żeby podnieść ich świadomość na temat poprawy jakości i planowania poprawy jakości.
- W mojej ocenie szkolenie było bardzo wartościowe, wpływ na to miała wiedza prowadzącego, sposób prowadzenia szkolenia wymuszający na uczestnikach aktywność intelektualną.
- Oprócz dobrej części merytorycznej, cenne były zadania pozwalające na przećwiczenie omawianych zagadnień, duża wiedza i doświadczenie Pana Leszka sprawiły, że tematy okazały się jasne i przejrzyste.
- Dzięki warsztatom skonfrontowałyśmy swoją wiedzę i doświadczenie z ekspertem i dzięki temu wiele nowych elementów wprowadzimy do codziennej pracy.