Do pobrania

PXD

E-book „Patient Experience Design”

Wprowadzenie do „Poprawy jakości i bezpieczeństwa leczenia w oparciu o doświadczenia pacjentów i personelu medycznego”.

Diagnoza i przygotowanie projektu
  • Cele poprawy jakości w opiece zdrowotnej
  • Liderzy poprawy jakości i bezpieczeństwa leczenia
  • Zespół projektowy
  • Ustalenie celu, który próbujemy osiągnąć
  • Ustalenie, co możemy zmienić, żeby osiągnąć poprawę
Testowanie i mierzenie rezultatu
  • Planowanie testów i ewaluacja procesów
  • Główne typy wskaźników pomiaru zmiany
  • Cykl testowy
  • Podjęcie decyzji o wdrożeniu zmiany
Wdrożenie w całej organizacji
  • Planowanie wdrożenia
  • Wdrożenie zmiany
  • Projekty szczególne

Raport „Szpitalne projekty poprawy jakości i bezpieczeństwa leczenia”

W grudniu 2017 roku firma Next Medica przy współpracy ze Stowarzyszeniem Higieny Lecznictwa, Fundacją Instytut Profilaktyki Zakażeń oraz Polskim Towarzystwem Medycyny Ubezpieczeniowej przeprowadziła badanie i opracowała raport, w którym ocenia metody prowadzenia przez szpitale projektów poprawy jakości i bezpieczeństwa leczenia. W badaniu, w którym wypełniano ankiety uczestniczyło 234 pracowników szpitali, z których prawie 60% pracowało w szpitalu ponad 10 lat. 18% badanych pracowało od 5 do 10 lat, 9% od 3 do 5 lat, a nowych pracowników pracujących poniżej 3 lat było 14%. Wśród odpowiadających na pytania były 72. osoby reprezentujące kadrę kierowniczą, 90 osób personelu medycznego oraz 72. specjalistów ds. jakości.

Zachęcamy do zapoznawania się z raportem.