Współorganizator:

Poprawa jakości i bezpieczeństwa leczenia w oparciu o doświadczenia pacjentów

Wiarygodność metody badania:

Pacjenci – zagwarantowanie anonimowości
Personel – ograniczenie dostępu do ankiety wyłącznie do pacjentów lub ich opiekunów

  • Prowadzenie ciągłego badania doświadczeń pacjentów
  • Ankieta on-line (CAWI Computer-Assisted Web Interview)
  • Losowanie przez pacjenta koperty z listem zawierającym kod dostępu do ankiety on-line
  • Pytanie do obliczenia Wskaźnika Rekomendacji Pacjentów
  • Pytania wynikające ze Standardów Akredytacyjnych Ministra Zdrowia
  • Pytania powiązane z projektem Dobre relacje z pacjentem

Miesięczne raporty dla każdego oddziału zgłoszonego do monitorowania:

  • Wskaźnika Rekomendacji Pacjentów
  • Wskaźnika Rekomendacji Pacjentów Netto
  • Dodatkowych pytań
  • Dynamiczna, zmiany wartości wskaźników w czasie
  • Komentarzy pacjentów

Wskaźnik Rekomendacji Pacjentów

Prosimy o informację co głównie wpłynęło na Pani/Pana ocenę?

  • Omówienie przez kadrę zarządzającą wyników i komentarzy pacjentów podczas odpraw z personelem
  • Upublicznienie wyników Wskaźnika Rekomendacji Pacjentów
  • Upublicznienie komentarzy pacjentów
  • Podjęcie działań zmierzających do poprawy wynikających z analizy ankiet, poinformowanie pacjentów
Decyzje o umieszczeniu informacji na oddziałach, stronie internetowej szpitala oraz portalu oOpiece.pl podejmuje szpital.

Porównanie oddziałów szpitalnych o podobnej specyfice*

  • Porównanie oddziałów szpitalnych
  • Umożliwia pacjentom wybór w oparciu o porównywalne, wiarygodne dane
  • Mobilizuje personel medyczny i administracyjny do podejmowania działań zmierzających do poprawy
  • Jest narzędziem do zarządzania poprawą jakości
  • Informuje właścicieli i nadzory właścicielskie o wartości wizerunku placówek leczniczych mierzonego doświadczeniami pacjentów
  • Umożliwia finansowe premiowanie placówek leczniczych za jakość leczenia
  • Realizuje zadania Jednostek Samorządu Terytorialnego w zakresie kształtowania polityki zdrowotnej

* Możliwe przy udziale w systemie wystarczającej liczbie szpitali z porównywanego rejonu

Korzyści

  • Skoncentrowanie leczenia na potrzebach, możliwościach i oczekiwaniach pacjentów
  • Umożliwienie pacjentom wyboru placówki leczniczej w oparciu o wiarygodne wyniki badania opinii
  • Budowanie partnerskich relacji z pacjentami
  • Prowadzenie poprawy jakości i bezpieczeństwa leczenia w oparciu o doświadczenia pacjentów
  • Przeciwdziałanie zespołowi wypalenia zawodowego personelu
  • Budowanie dobrej opinii i zaufania do personelu medycznego
  • Realizacja w placówce leczniczej Standardów Akredytacyjnych Ministra Zdrowia
  • Realizacja zadań polityki zdrowotnej jednostek samorządu terytorialnego

Misja

pomoc placówkom leczniczym w sprawowaniu opieki skoncentrowanej na pacjencie

umożliwienie pacjentom wyboru miejsca leczenia w oparciu o wiarygodne dane

lub zadzwoń: +48 665 285 300