Prowadzenie szpitalnych projektów poprawy jakości i bezpieczeństwa leczenia
Analiza wskaźnikowa, sygnały zmiany, podejmowanie działań dla podniesienia wartości wskaźnika na koniec okresu sprawozdawczego
SZKOLENIE ONLINE dla personelu szpitali
.......................
róbmy swoje - ustawa o jakości nie jest niezbędna
„…Róbmy swoje! Pewne jest to jedno, że
Róbmy swoje! Póki jeszcze ciut się chce!
W myśleniu sens, w działaniu racja…” /Wojciech Młynarski/
Dowiesz się i nabędziesz praktycznych umiejętności:
- Jak testować, mierzyć rezultaty i planować wdrażanie zmiany.
- Jak prognozować wyniki wskaźników na zakończenie roku.
- Jak sporządzić analizę wskaźnikową z obserwacją sygnałów zmiany.
* Stawka VAT zwolniony (zw.) – w myśl zapisów Ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11.03.2004 r., art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c „Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień: § 3. 1. Zwalnia się od podatku:
14) usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane;”
Podstawą zastosowania stawki zw. jest złożenie stosownego oświadczenie przez płatnika. Oświadczenie do pobrania.
23% VAT – każdy inny przypadek
Opinie kursantów Opinie kursantów
Anonimowe opinie uczestników, organizowanych przez nas szkoleń i warsztatów
Bardzo praktyczne, konkretne podejście.
Szkolenie pozwoliło mi na ugruntowanie wiedzy i wskazanie nowych możliwości wykorzystania jej w praktyce.
Bardzo dobre były: bardzo dobry, przyjacielski kontakt z Prowadzącym, swobodna wymiana uwag i pomysłów, duże wsparcie Prowadzącego podczas rozwiązywania zadań, mieszany skład uczestników zapewniający różne punkty widzenia, formalne, uporządkowane podejście do projektu poprawy jakości. Przede wszystkim poleciłbym szkolenie swoim współpracownikom, żeby podnieść ich świadomość na temat poprawy jakości i planowania poprawy jakości.
Oprócz dobrej części merytorycznej, cenne były zadania pozwalające na przećwiczenie omawianych zagadnień, duża wiedza i doświadczenie Pana Leszka sprawiły, że tematy okazały się jasne i przejrzyste.
W mojej ocenie szkolenie było bardzo wartościowe, wpływ na to miała wiedza prowadzącego, sposób prowadzenia szkolenia wymuszający na uczestnikach aktywność intelektualną.
Dla kogo dedykowany Dla kogo dedykowany
Specjaliści ds. jakości
Specjaliści ds. zakażeń
Specjaliści ds. szkoleń
Pełnomocnicy praw pacjenta
Kadra zarządzająca szpitalem
Cel szkolenia i zasady jego organizacji Cel szkolenia i zasady jego organizacji
Zdobycie wiedzy o zasadach:
- Prowadzenia projektów poprawy jakości – Róbmy swoje, Ustawa o jakości nie jest niezbędna...
- Prowadzenia analizy wskaźnikowej mającej na celu poprawę jakości a nie sprawozdawczości statystycznej
- Praktycznego planowania działań projektowych
- Testowania, mierzenia rezultatów i planowania wdrażania zmiany
- Skutecznego sposobu realizacji planu wdrożenia
- Prognozowania wyniku wskaźników na zakończenie roku
- Sporządzania analizy wskaźnikowej z obserwacją sygnałów zmiany
Kurs zawiera:
- 2 - 4 godzinne sesje szkoleniowe - START godz. 10:00 (8 godz. szkoleniowych: wtorek i środa w jednym tygodniu)
- Testy sprawdzające wiedzę
- Zadania do wykonania pomiędzy wykładami
- Egzamin końcowy online
- Imienne certyfikaty ukończenia kursu
- 30 minutowa konsultacja online - do przeprowadzenia w ciągu 30 dni od daty zakończenia szkolenia
Program Program
Dzień – 1
START – godz. 10:00 – Wprowadzenie do prowadzenia projektów poprawy jakości w ochronie zdrowia | CZAS |
---|---|
Aktualne i planowane wymagania systemowe dotyczące poprawy jakości i bezpieczeństwa leczenia
|
30 |
Dyskusja | 15 |
Zasady prowadzenia projektów poprawy jakości
|
15 |
Wprowadzenie do prowadzenia analizy wskaźnikowej.
|
45 |
Dyskusja | 15 |
Przerwa | 20 |
Zasady tworzenia i analizy wykresu liniowego w czasie jako głównego narzędzia do analizy wskaźnikowej i oceny rezultatu prowadzonych projektów poprawy jakości
|
45 |
Dyskusja | 15 |
Diagnoza i szukanie pomysłów na osiągnięcie poprawy | |
Planowanie działań projektu poprawy jakości i bezpieczeństwa leczenia
|
30 |
Dyskusja | 15 |
Zakończenie pierwszego dnia szkolenia i omówienie ćwiczeń do wykonania | 15 |
Dzień – 2
START – godz. 10:00 – Omówienie „prac domowych” | CZAS |
---|---|
Prezentacja przykładowych prac, omówienie i dyskusja | 15 |
Diagnoza i planowanie działań projektowych | |
Diagnoza – Poszukiwanie źródłowych przyczyn problemu
|
30 |
Co możemy zmienić, aby osiągnąć poprawę
|
30 |
PDCA (Zaplanuj, wykonaj, sprawdź, zastosuj) model E.Deming’a rozwiązywania problemów i wprowadzania zmian zmierzających do uzyskania poprawy | 15 |
Przeprowadzenie 3 cykli testowych
|
30 |
Podjęcie decyzji o wprowadzeniu zmiany, nowych zasad lub procedur
|
20 |
Przerwa | 20 |
Wdrożenie zmiany organizacji | |
Zasady skutecznego wdrożenia zmiany w organizacji | 15 |
Opracowanie planu wdrożenia
|
20 |
Dyskusja | 10 |
Realizacja planu wdrożenia
|
25 |
Dyskusja | 10 |
Podsumowanie i zakończenie warsztatów | |
Test sprawdzający nabytą wiedzę | 15 |
Podsumowanie i dyskusja
|
15 |
Szkolenie będzie prowadzone z wykorzystaniem różnych metod nauczania:
- Wykład
- Dyskusja - czat oraz udzielenie głosu po zgłoszeniu chęci udziału w dyskusji
- Ćwiczenie na przykładach - krótkie zadania do wykonania, wybór prawidłowych odpowiedzi z wykorzystaniem głosowania
- Zadania do wykonania pomiędzy dniami szkoleniowymi
Organizatorzy szkolenia zastrzegają sobie prawo do niewielkiej modyfikacji programu.
Korzyści dla placówki medycznej Korzyści dla placówki medycznej
Podniesienie jakości świadczonych usług medycznych w placówce
Wdrożenie prowadzenia projektów poprawy jakości
Realizacja w placówce leczniczej Standardów Akredytacyjnych Ministra Zdrowia
Zwiększenie satysfakcji pacjentów dzięki prawidłowej analizie wyników badania opinii
Autor kursu i prowadzący Autor kursu i prowadzący
Leszek Denkiewicz Leszek Denkiewicz
Autor „Patient Experience Design” metodologii monitorowania doświadczeń pqacjnetów. Organizator szkoleń i konferencji medycznych. Prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu zarzadzania projektami poprawy jakości leczenia. Ukończył kursy organizowane przez Institute for Healthcare Improvement, Cambridge, USA: „Leading Quality Improvement”, „Testing and Measuring Changes with PDSA Cycles”, „Responding to Adverse Events”, „Root Cause and Systems Analysis” i wiele innych.
Pomysłodawca projektu „Dobre relacje z pacjentem”. Członek założyciel Stowarzyszenia Akademia Komunikacji Medycznej. Współautor strategii „Dobre relacje z pacjentem”, koordynator portalu edukacyjnego dla personelu medycznego „LeczBól.pl” Prezes firmy Next Medica.
Oferta Oferta
„Prognozowanie wartości wskaźników jakości i bezpieczeństwa leczenia”
OBEJMUJE:
- 2 - 4 godzinne sesje wykładowe - START godz. 10:00 (8 godzin szkoleniowych: wtorek i środa w jednym tygodniu)
- Testy sprawdzające wiedzę
- Zadania do wykonania pomiędzy dniami szkoleniowymi
- Egzamin końcowy online
- Certyfikat
- 30 minutowa konsultacja online - do przeprowadzenia w ciągu 30 dni od daty zakończenia szkolenia
KOSZT KURSU:
647 zł netto* cena standardowa
* Stawka VAT zwolniony (zw.) – w myśl zapisów Ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11.03.2004 r., art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c „Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień: § 3. 1. Zwalnia się od podatku:
14) usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane;”
Podstawą zastosowania stawki zw. jest złożenie stosownego oświadczenie przez płatnika. Oświadczenie do pobrania.
23% VAT – każdy inny przypadek
Należność płatna przelewem na podstawie wystawionej faktury pro-forma, faktury VAT – do uzgodnienia
W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu: biuro@nextmedica.pl
tel. 605 332 692
Certyfikat Certyfikat
Po zakończeniu szkolenia i zdaniu egzaminu każdy uczestnik otrzymuje imienny certyfikat