„Praktyczne aspekty prowadzenia szpitalnych projektów poprawy jakości i bezpieczeństwa leczenia.”
WARSZTAT – 2 dni
Nawigacja
Opis szkolenia |
Szkolenie będzie prowadzone jako studium przypadku, w formie symulowanego projektu poprawy jakości w uzgodnionym dla każdego warsztatu temacie. Projekt warsztatowy będzie zawierał: ustalenia celu, harmonogramu realizacji, poszukiwanie pomysłów na zmianę, cykle testowe, mierzenie rezultatów, wdrożenie zmiany na oddziale szpitalnym. Przekazana zostanie również wiedza teoretyczna na temat zasad prowadzenia projektów poprawy jakości i bezpieczeństwa leczenia. |
Cele |
Przekazanie wiedzy i praktyczna nauka zasad prowadzenia projektów poprawy jakości. Uczestnik szkolenia po jego ukończeniu będzie przygotowany do skutecznego wprowadzania zmian zmierzających do poprawy jakości na oddziałach szpitalnych. |
Grupa docelowa |
Specjaliści ds. jakości, specjaliści ds. zakażeń, specjaliści ds. szkoleń, pełnomocnicy praw pacjenta, kadra zarządzająca szpitalem. |
Wielkość grupy |
6 – 12 uczestników |
Metody |
Symulowane studium przypadku, ćwiczenia grupowe i indywidualne, praca na komputerach, prezentacje, dyskusje, scenki, testy. |
Certyfikat |
Po zdaniu testu uczestnicy otrzymają certyfikat ukończenia szkolenia. |
Prowadzący |
Leszek Denkiewicz |
Przykładowe tematy szkoleń |
Jak skutecznie obniżyć liczbę zakażeń szpitalnych. Jak zmniejszyć liczbę rehospitalizacji/przedłużonych pobytów. |
Nawigacja
Dzień 1 (7 godzin)
Wprowadzenie do prowadzenia projektów poprawy jakości w ochronie zdrowia | |||
1. | Zasady prowadzenia projektów poprawy jakości:
| wykład | 30 min. |
2. | Zasady prowadzenia analizy wskaźnikowej mającej na celu poprawę jakości a nie sprawozdawczość statystyczną:
| wykład | 30 min |
3. | Zasady tworzenia i analizy wykresu liniowego w czasie jako głównego narzędzia do analizy wskaźnikowej i oceny rezultatu prowadzonych projektów poprawy jakości | ćwiczenia | 60 min |
4. | Podsumowanie | dyskusja | 30 min |
Diagnoza i planowanie działań projektowych | |||
1. | Wprowadzenie | wykład | 30 min |
2. | Planowanie projektu:
| ćwiczenia | 60 min |
3. | Diagnoza i analiza:
| ćwiczenia | 60 min |
4. | Poprowadzenie warsztatu – co możemy zmienić aby osiągnąć poprawę:
| ćwiczenia | 90 min |
5. | Podsumowanie | dyskusja | 30 min |
Dzień 2 (7 godzin)
Testowanie i mierzenie rezultatów | |||
1. | Planowanie testowania i mierzenia rezultatów wprowadzanej zmiany zgodnie z metodologią poprawy jakości E.Deming’a (cykl PDCA: zaplanuj, wykonaj, sprawdź, zastosuj) | wykład | 15 min |
2. | Symulowane przeprowadzenie 3 cykli testowych:
| ćwiczenia | 90 min |
3. | Podjęcie decyzji o wprowadzeniu zmiany, nowych zasad lub procedur:
| ćwiczenia | 60 min |
4. | Podsumowanie | dyskusja | 30 min |
Wdrożenie zmiany w całej organizacji | |||
1. | Zasady skutecznego wdrożenia zmiany w organizacji | wykład | 30 min |
2. | Opracowanie planu wdrożenia:
| ćwiczenia | 60 min |
3. | Realizacja planu wdrożenia:
| wykład | 15 min |
4. | Podsumowanie | dyskusja | 30 min |
Podsumowanie i zakończenie warsztatów | |||
1. | Test sprawdzający nabytą wiedzę | test | 30 min |
2. | Dyskusja | dyskusja | 30 min |
3. | Wręczenie certyfikatów |
Sprawdź gdzie i kiedy planowane są najbliższe szkolenia.
Nawigacja
Przewidywany koszt szkolenia |
1.500 zł netto* za 1 uczestnika. |
Cena zawiera |
Udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe w formie elektronicznej, przerwy kawowe i lunch w każdym dniu szkolenia. |
*Podatek VAT |
zw. jeśli udział pracowników finansowany jest w minimum 70% ze środków publicznych na podstawie oświadczenia23% pozostałe przypadki. |
Cena nie zawiera |
Kosztu zakwaterowania i kolacji. |
Terminy i lokalizacje szkoleń |
W trakcie ustalania. |
Certyfikat |
Po zdaniu testu uczestnicy otrzymają certyfikat ukończenia szkolenia. |