Poprawa jakości i bezpieczeństwa leczenia w oparciu o doświadczenia pacjentów
Monitorowanie Monitorowanie
Wiarygodność metody badania:
Pacjenci – zagwarantowanie anonimowości
Personel – ograniczenie dostępu do ankiety wyłącznie do pacjentów lub ich opiekunów
- Prowadzenie ciągłego badania doświadczeń pacjentów
- Ankieta on-line (CAWI Computer-Assisted Web Interview)
- Losowanie przez pacjenta koperty z listem zawierającym kod dostępu do ankiety on-line
- Pytanie do obliczenia Wskaźnika Rekomendacji Pacjentów
- Pytania wynikające ze Standardów Akredytacyjnych Ministra Zdrowia
-
Pytania powiązane z projektem Dobre relacje z pacjentem
UWAGA
Pytania ankiety dostosowujemy do indywidualnych potrzeb każdego szpitala. Możemy również prowadzić analizy na podstawie aktualnych pytań z ankiety szpitala.
Analiza Analiza
Miesięczne raporty dla każdego oddziału zgłoszonego do monitorowania:
- Wskaźnika Rekomendacji Pacjentów
- Wskaźnika Rekomendacji Pacjentów Netto
- Dodatkowych pytań
- Dynamiczna, zmiany wartości wskaźników w czasie
- Komentarzy pacjentów
Wskaźnik Rekomendacji Pacjentów
Prosimy o informację co głównie wpłynęło na Pani/Pana ocenę?
Poprawa Poprawa
- Omówienie przez kadrę zarządzającą wyników i komentarzy pacjentów podczas odpraw z personelem
- Upublicznienie wyników Wskaźnika Rekomendacji Pacjentów
- Upublicznienie komentarzy pacjentów
- Podjęcie działań zmierzających do poprawy wynikających z analizy ankiet, poinformowanie pacjentów
Porównywarka dla pacjentów
Porównanie oddziałów szpitalnych o podobnej specyfice*
- Porównanie oddziałów szpitalnych
- Umożliwia pacjentom wybór w oparciu o porównywalne, wiarygodne dane
- Mobilizuje personel medyczny i administracyjny do podejmowania działań zmierzających do poprawy
- Jest narzędziem do zarządzania poprawą jakości
- Informuje właścicieli i nadzory właścicielskie o wartości wizerunku placówek leczniczych mierzonego doświadczeniami pacjentów
- Umożliwia finansowe premiowanie placówek leczniczych za jakość leczenia
- Realizuje zadania Jednostek Samorządu Terytorialnego w zakresie kształtowania polityki zdrowotnej
* Możliwe przy udziale w systemie wystarczającej liczbie szpitali z porównywanego rejonu
Podsumowanie Podsumowanie
Korzyści
- Skoncentrowanie leczenia na potrzebach, możliwościach i oczekiwaniach pacjentów
- Umożliwienie pacjentom wyboru placówki leczniczej w oparciu o wiarygodne wyniki badania opinii
- Budowanie partnerskich relacji z pacjentami
- Prowadzenie poprawy jakości i bezpieczeństwa leczenia w oparciu o doświadczenia pacjentów
- Przeciwdziałanie zespołowi wypalenia zawodowego personelu
- Budowanie dobrej opinii i zaufania do personelu medycznego
- Realizacja w placówce leczniczej Standardów Akredytacyjnych Ministra Zdrowia
- Realizacja zadań polityki zdrowotnej jednostek samorządu terytorialnego
Misja
pomoc placówkom leczniczym w sprawowaniu opieki skoncentrowanej na pacjencie
umożliwienie pacjentom wyboru miejsca leczenia w oparciu o wiarygodne dane
Kliknij, aby pobrać...
Metodologia Patient Experience Design jako narzędzie badania opinii pacjentów
Leszek Denkiewicz
Kierownik naukowy projektu:
prof. dr hab. n. med. Marcin Wojnar
Konsultacje:
mgr Dorota Minta, psycholog
Redakcja i opracowanie naukowe:
dr Adam Ostolski, socjolog
lub zadzwoń: +48 665 285 600